Kaporta: Aracın dış yüzeyini kaplayan ve iskeletini oluşturan en önemli kısımlardan biridir. Hareket halinde olası bir kaza da bizi dış etkenlerden koruyan parçalardan oluşmaktadır. Bu kadar önemli bir kontrol noktasının 2. el araç alım-satımı öncesi mutlaka kontrol edilmesi gerekmektedir. Araç satıcıları araç değerini düşmesini istemediklerinden dolayı kaporta-boya kısmındaki işlemleri gizlemeye çalışmaktadırlar. 2.El araç alacak müşterilerimiz aracı almadan Dynomark Oto Ekspertiz Şubelerine gelerek aracın Kaporta-Boya Kontrollerini yaptırmalarını önemini belirtmekteyiz.
Dynomark Oto Ekspertizde Kaporta Boya Kontrolleri Kaporta boya ustaları tarafından profesyonel, tarafsız ve detaylı bir şekilde teknolojik aletlerimiz beraber gözle kontrol edilir. Kaporta Boya Kontrollerimizde aracın; Değişen parça tespiti, işlemli parçaların tespiti, sökme-takma, ayar işlemleri, boya-mikron ölçümleri gibi birçok noktadan incelemekteyiz.
Bu incelemeler de öncelikle aracın tüm kaporta parçaları üzerinde Sökme/Takma ya da Değişen kontrolleri yapılır. Boya mikron kalınlıkları ölçülerek Boyalı ya da Lokal Boyalı kaporta parçaları tespit edilir. Araç şasisi üzerinde işlem ya da hasar kontrolü yapılır, iç-dış direk ve podye kontrolleri ile hasar tespiti yapılır. Son olarak araç gövdesi tamamı incelenerek ezik, gamze ve boyasız göçük düzeltme işlemi tespiti yapılıp rapor oluşturulur.
Bu incelemeler esnasında aşağıdaki parçaların hepsine bakılmaktadır.
Tavan,
Kaput,
Sol Ön Çamurluk,
Sol Ön Kapı,
Sol Arka Kapı,
Sol Arka Çamurluk,
Sol Orta Direk,
Sol Ön Direk,
Sol Üst Direk,
Sol Arka İç Direk,
Bagaj,
Havuz Sacı,
Arka Panel,
Sağ Arka Çamurluk,
Sağ Arka Kapı,
Sağ Ön Kapı,
Sağ Ön Çamurluk,
Sağ Ön Direk,
Sağ Orta Direk,
Sağ Üst Direk,
Sağ Arka İç Direk,
Ön Panel,
Sol Ön Şasi,
Sağ Ön Şasi,
Sol Tüfek Sacı,
Sağ Tüfek Sacı,
Sol Arka Şasi,
Sağ Arka Şasi,
Sol Taban Sacı,
Sağ Taban Sacı,
Sol Marşpiyel,
Sağ Marşpiyel
Ekspertiz Paketlerimizi görmek için Ekspertiz Paketlerimiz sayfasını inceleyebilirsiniz.